Mange utleiefirmaer ser verdi i å automatisere bookings prosessen. Jo mer intelligens og chatsbots og automatisering de kan presse inn, jo mer verdi antar de at kunden får. Det er bedre å bruke mindre tid på å søke. Men er det en sannhet som holder i det lange løp?

Vi i droomvillaspanje er et lite selskap som spiller en rolle som mellomledd mellom folk som ønsker å leie et hus i Spania - våre gjester- og huseiere som ønsker å leie ut på ukentlig eller månedlig basis. Vi blir daglig kontaktet med konkrete spørsmål om husene vi leier ut. De fleste svarene på disse spørsmålene finner du når du leser informasjonen vi gir på siden for hvert hus; hva du kan forvente, når det er gratis (kalender), hva de forskjellige prisene er og til og med hvor huset ligger. Ikke alle er interessert i å lese det viktigste, og det er greit. Vi kan hjelpe deg med å ta den beste avgjørelsen for din kommende ferie og hjelpe deg med å finne noe annet hvis vi ikke har det på siden vår.
Når det er problemer, eller du har et veldig spesifikt spørsmål om et hus, hvem ringer du? Svarer en chatbot på eiendomsspesifikke spørsmål? Og når klokken er etter 16:00, er det noen som svarer på spørsmålene mine? Så spørsmålet er: er det mulig når man automatiserer for mye?
Dette tror vi ikke på. Vår erfaring er at person-til-person-kommunikasjon fortsatt er veien å gå i dagens over digitaliserte verden, spesielt ved utleie til den eldre generasjonen, som er vår hovedkundebase. Men selvfølgelig har vi en kalender for hvert hus hvor du kan sjekke tilgjengelighet, priser og ekstrakostnader. Men det er IKKE mulig å bare klikke og bestille, slik alle de største bookingfirmaene har. Vi venter på din bestillingsforespørsel via e-post eller bare direkte på telefon! Ikke noe problem. Vi tar det derfra.
Noen ganger ringer vi deg tilbake hvis vi har egne spørsmål, eller bare for å bli kjent med deg som vår nye mulige gjest! Vår visjon er å gi deg den beste personlige bookingopplevelsen når du bestiller via droomvillaspanje.
Vi er tilgjengelige for deg for å svare på dine spørsmål. Vi opplever at dette settes stor pris på av våre gjester. De vet at vi er et trygt selskap å leie av.
Og selvfølgelig kan vi ikke unnslippe automatisering av enkelte deler av prosessen. Men vi tror langsiktig og mellommenneskelig kommunikasjon med både våre gjester og våre huseiere er veien å gå.
Vennlig hilsen fra Norge hvor bladene i fantastiske farger faller fra trærne nå!
Hanne og Joost

Comments